måndag 18 juni 2012

Fest !!

Personalavslutning och avtackning ikväll efter jobbet. Trevlig tillställning med catering. Allt gick att äta och det var riktigt gott. Även om det alltid är lite sorgligt med avtackning. Men det var ändå glada miner hela kvällen. Glada miner ända tills man kom hem och fick se Italien ta sig vidare i EM. Laget som har flest skådespelare, spelar tråkig fotboll och som ändå alltid krånglar sig vidare. Då blev det lite surare miner och ingen fest direkt. Jag hade helst sett att Spanien och Kroatien gick vidare. Tänk om dom bara kunde spela 2-2 och skicka hem Italien, så hade det skett igen. Ett resultat som Italien aldrig lär glömma. Eller att Irland tagit poäng av dom.
Ja ja, jag vet en som är glad nu i alla fall. Om jag inte nämner något namn så har jag inget namn nämnt, men han försöker göra sig kul på TV4 och det är inte Jesper Hussfelt. Ja han är inte rolig han heller. Inte i Late night EM i alla fall. Det är inte ett roligt program överhuvudtaget. Det är därför jag inte ser det heller. Ska jag vara ärlig så är SVT:s EM-magasinet inte mycket bättre, även om nu dom inte försöker vara roliga utan verkligen snackar fotboll på ett ok sätt utan en massa trams.
Fast efter som jag kan uttala mig så har jag ju sett det. Ja ok, jag erkänner. Men det räckte med ett par minuter för att inse att jag skulle stänga av eller byta kanal och sen dess har jag gjort det varje gång jag tagit mig igenom en match på TV4. Nu är det alltså TV4:s Late night EM jag pratar om.
När dom dessutom ska (som jag nämnde igår) sända en match på en kanal som ingen har och knappt vet hur man får in. Det är en sak med den som jag inte fattar heller, eller hur deras programchef tänker.

– Vi hade kunnat göra det (visa matchen i TV 4 Sport), men valde tidigt att bygga Extra som EM-kanal jämte fyran. Det känns som att det blir för många kanaler annars, säger Emir Osmanbegovic.

Fundera på den och förklara gärna för mig hur han menar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar