tisdag 19 juni 2012

Det förblir en gåta !!

Och jag gör vågen!
Vågen för Chippen!
Gåtan är alltså varför inte han har fått mer speltid. 20 minuter mot Ukraina, 10 minuter mot England oh 45 minuter idag. När hände det saker, ja på dom 10 mot England var det inte så mycket han hann göra. Men övrigt. Han skapade hela laget, jobbade, sprang ifrån allt och alla, hittade luckor, öppnade för andra spelare. Jag kan hylla honom nästan hur mycket som helst. Det har nog alltid varit en av mina favoritspelare. Synd bara att inte Hamrén och Allbäck förstått hur bra han är.

Sverige kan ju i alla fall glädja sig att de (Zlatan) har gjort EM:s snyggaste mål. Tror inte det kommer att komma något som slår det resten av turneringen.



Tänk bara om de spelat fotboll mot Ukraina också.

Sen undrar jag bara varför alla vill att Mellberg ska fortsätta. Ok, han gjorde två bra matcher i detta EM. Dagens gav han väl allt bara för att det var sista (hoppas) matchen. För vad har han gjort dom senaste åren annars. Då kan jag referera till en barnsång: Lunka på, lunka på. 

Men som sagt. Chippen hyllar jag. Det är en spelare till skillnad från Mellberg och några andra (typ Svensson) bara blir bättre ju äldre han blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar