tisdag 26 juni 2012

Det går... !!

... en vind över vindens ängar.
Det fladdrar till i en symaskin.
Ja ja ska tråckla med flådda blommor.
Med värk och sveda i tummen min.

Jag vill ju skämta nu med er alla.
Och hitta på en så konstig text.
Om allt och inget nu här på bloggen.
Jag skiner upp som en rolig växt.

Ni får fundera på vilken visa.
Jag nu berättar om dagen min.
Ja det har regnat och strålat solsken.
I kapp med blommorna och med bin.

Sen har jag vilat och sett på Mums-Mums.
Som leder allsången än en gång.
Jag tyckte scheisse om det programmet.
Men bäst var nog kanske Agnes sång.

Äsch!
Det här blev tramsigt, men det vara bara något som flög in i mig och ville ut lika snabbt. Jag är ledsen för det och lika ledsen för att det kan hända igen. Ni får ha överseende med det helt enkelt. Jag kan inte rå för att jag är som jag blev, eller blev som jag är. Jag är ju bara den jag är, och det var såhär det blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar