söndag 10 juni 2012

Det var den skatteåterbäringen !!

Nyligen fick jag (och säkert många andra också) tillbaka pengar på skatten. Alltid ett välkomnat tillskott. Ibland ryker dom lika fort som dom trillat in. Så blir det i mitt fall. Ett tandläkarbesök måste göras, sen en liten flisa lossnat igen från en tidigare lagad tand. Det är inget akut, men det måste ju göras. Har ingen tid än, det hände nyss. Det är väl typiskt, speciellt när man vet vilka otroliga priser tandläkarna tar.
Men det var kul så länge jag fick se pengarna i alla fall.

Idag har jag också skurat "verandan", då det har varit helt ok väder. Hade då också tänkt olja in den, men vad tror ni händer då. Självklart kommer det en regnskur, och nu hänger det lite mörka moln i luften. Därmed så törs jag inte, för vem vet när nästa lilla skur kommer. Ja det är klart jag vet i och för sig. Om jag skulle börja olja eller precis har oljat in den, så kommer regnet på en gång. Därför blir det inte att jag gör det just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar