lördag 16 juni 2012

Elak !!

Jag känner att jag behöver komma med en förklaring, när det fullkomligt strömmat in massvis med frågor och kommentarer om varför jag är så elak mot Anja Pärson. Ja kanske inte strömmat in, ok inte massvis heller. Några i alla fall, ok ett par.

Som försvar vill jag bara säga att jag inte tycker jag är elak. Jag säger bara som jag tycker. Jag har absolut inget emot henne. Jag tycker hon är en fantastisk idrottskvinna. Hon är och kommer alltid att vara en av våra största idrottsprofiler, ja kanske rent av världens. Det tycker jag med så många andra. Det är bara hennes gnäll och ursäkter när det började gå utför (förlåt, kunde inte hålla mig). Hon är envis och en tävlingsmänniska, och det är helt rätt. Men när man då inser att det finns de som kommit ikapp och blivit bättre, så tycker i alla fall jag att man kan stå för det och inte skylla på allt annat runt omkring. Det var backen, det var snön och gud vet vad. Till och med säga att alla kommer att minnas en tävling där man åkt i den sämsta backen någonsin, bara för att hon var sex sekunder efter i första åket. Jag tror inte Lindsay Vonn som var dom sex sekunderna före minns den tävlingen så. Varför inte bara inse och säga att man inte var bättre den dagen? Nu var bara det en av alla undanflykter. Jag tyckte bara hon kunde sluta långt tidigare, då hon redan hade alla medaljer som går att få. Och om hon nu ville åka vidare som hon gjorde (pengar), så hade hon väl bara kunnat inse fakta. Det ska sägas att det är mycket medias fel också. Spaltmeter bara hon ställde sig i backen.
Sen kan jag ju säga att jag inte bara sagt såhär om Anja, även Christian Olsson och Peter Forsberg som också är några av världens största idrottsprofiler.

Nu vet inte jag heller om hennes sommarprogram kommer att handla om det. Jag har inte sagt att det kommer att bli skit. Det kan säkert vara jättebra, men jag känner bara att jag inte har lust att lyssna på det.

Så var det ordet sagt, hoppas alla förstår.

1 kommentar: