onsdag 20 juni 2012

En kväll utan fotboll !!

Känns nästan lite konstigt. När man följt och sett så mycket. Men det går faktiskt en match på TV4sport. Damerna spelar mot Japan i en miniturnering.

Sen när jag läser om gruppspelets bästa spelare i EM, så undrar jag vad det är för några snubbar som tagit ut topp 10. Det första man läser är Mellberg på plats 3, och utsedd till gruppspelets bästa back. Hur gick det till? Men jag förstår, det är "vi vill vara snäll mot Mellberg för att det är sista landslagsuppdraget sympatin". Zlatan på plats 9 må väl vara ok. Första platsen gick till Cristiano Ronaldo. Hur är det möjligt? Jag tycker han aldrig har varit bra. Det enda han är bra på är att vara diva och skådespelare. Jag har aldrig flygit en halvmeter om jag fått en liten klapp på axeln i alla fall. I detta EM har han väl varit blekare än någonsin, förutom i sista matchen då han råkade göra 2 mål (den turgubben). Ja ja jag kan inte göra något åt juryns (vad det nu är för några) beslut, annat än att konstatera att dom inte kan ha sett en enda match.

Glenn Strömberg är den överlägset bästa expertkommentatorn, men när han tycker att Mellberg måste lyftas fram. Att vi ska övertala honom att fortsätta, och att hela Sverige får hjälpa till. Då kan jag inte hålla med honom. Jag kommer att göra allt annat än att hjälpa till, och säger bara tack och lov att han äntligen slutar. Det har jag väntat länge på. Så jag ber svenska folket att inte hjälpa till istället

1 kommentar:

  1. Nu får det vara slutklagat på Mellberg hörru ;)
    /MT

    SvaraRadera