måndag 1 maj 2017

Sköna maj välkommen!

Maj är oftast bästa månaden, och den började bra redan första dagen. Det är nästintill shortsväder. Jag tog mig en tur till Kungsträdgården idag. Aldrig har dom väl blommat så länge. Körbärsträden alltså. Nu har jag inte varit där tidigare i år, men det verkar som det är nu dom blommar som mest. Tidigare har dom redan blommat ut denna tid. Det kan ju ha med vädret (kylan) att göra. Vad vet jag? Jag är ingen expert. En varm dag som denna var jag naturligtvis inte ensam. Dessutom första maj när många är lediga och det var demonstrationer och tal. 
Jag försökte hitta lite annorlunda bilder. Inte sådana som alla tar när de besöker den blommande Kungsträdgården. Hur nu det ska gå till. Inte det lättaste. Några traditionella bilder blev det förstås, som på mig själv med blomster i bakgrunden. Hur många gånger har man inte tagit en sådan bild. Varje år skulle jag tro. Så jag börjar med den då, så är det avklarat.


Nu följer en kavalkad av några andra bilder med lite annorlunda motiv. Ja ok en och annan vanlig är det kanske. Jag passar även på att be om ursäkt om ni skulle vara med på bild. Jag har ju faktiskt tagit bilder utan att fråga. 





Man behöver inte bara ta på körsbärsblommorna. Det finns andra blommor omkring.







 Ja ballongclownerna är "tiggare". De viker ballonger och ger till barnen och vill förstås ha en peng för dom. Vissa skrämmer nästan slag på barnen istället. Se nedan.


Och ett litet spår från alla demonstrationer.


När jag så slutligen anlände till Märsta igen gick jag förbi fågeldammen och tog några bilder på liljorna som står i blom.



Sköna maj välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar