tisdag 16 maj 2017

När man inte märker något!

Det borde vara omöjligt att inte märka något. Här sitter jag i soffan framför tv:n. Någonstans kan jag ha hört blåljuset, men inget jag tänker på. Det är så vanligt nu för tiden, och det kan inte ha varit någon stark signal i så fall.
Bestämmer mig för att kolla lite sidor på datorn och kollar in Märsta.nu där det står en nyhet med Just Nu. Radhus står i brand. Jag tycker bilden ser ganska bekant ut och går och öppnar balkongdörren. Då kommer det fler, men utan någon signal på.



Det är alltså inte långt ifrån mig där radhuset står i brand. Bara ett stenkast. Ja så nära att dom använder en brandpost utanför min lägenhet. Slang är dragen precis utanför framsidan hos mig. Inser också att det upptäcktes 18:20. När jag kom hem från jobbet handlade jag, sedan gick jag ut och klippte min lilla gräsmatta. Jag kan inte mer än hunnit in innan det hände. Och jag märkte alltså ingenting. Hur är det möjligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar