tisdag 30 maj 2017

Året var 1993!

Jag har slutat skolan och även hunnit jobba på Statoil ett tag innan det bryter lös. Ja jag var tvungen att göra lumpen. Eller jag får skylla mig själv. Jag hade med stor sannolikhet kunnat få frisedel. Men snäll som jag är (alldeles för snäll), så kunde jag inte hålla mig borta från sanningen. Ja alla fysiska tester från mönstringen kunde jag inte komma undan. Alla var förvånade över att lilla jag kunde vara så stark på allt (även jag faktiskt). Så 7,5 månaders pina väntade detta år. Fast det ska faktiskt säga att det var lite kul emellanåt. 
Nu gjorde jag lumpen på hemmaplan och kunde lätt åka hem på kvällar så MTV kunde jag kolla på. 1993 släpptes många otroligt bra låtar, så att sitta och välja ut 2 är svårt. Det är dock nästan en omöjlighet att inte nämna Alicia Silverstone. Skådespelerskan som blev en favorit och är fortfarande. Det var detta år hon slog igenom i inte mindre än 3 musikvideor med Aerosmith. Därför väljer jag naturligtvis ut dessa 3 detta år.

Det började med "Cryin"



Sedan kom "Amazing"



Och avslutas med "Crazy" där även Steven Tylers dotter Liv Tyler börjar sin skådespelarkarriär.



Fråga mig inte varför "Cryin" och Crazy" har samma bild. Men detta är som en hel Alicia följetong. Bra videos och bra låtar.

Det var även året då Tjeckoslovakien blir delat i Tjeckien och Slovakien. Ett Jas 39 Gripen kraschar i flyguppvisning på Långholmen i Stockholm.
Lennart Hyland avlider 73 år gammal.
Torgny Mogren bryter den norska dominansen och tar guld på femmilen i skid-VM i Falun. Sveriges enda medalj detta mästerskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar