onsdag 10 maj 2017

Året var 1991!



Minns det som igår. Det var på den tiden MTV var en riktigt bra tv-kanal. Ja rent av den bästa. Hemma i Boden var tv:n på dygnet runt. Ingen annan fick se något på TV. Kompisgänget satt och spelade kort (Games hette det vi spelade. Lär er det om ni inte kan det. Jag tror förresten jag inte spelat det sedan dess) och MTV var på i bakgrunden. Det kom så mycket bra låtar och på den tiden kunde man göra musikvideor. Det kan man inte nu längre (Lady Gaga är ett undantag). Dessa två låtar rullades ständigt 1991 och ett bra tag framåt. Och den ständiga fråga var vilken man tyckte var bäst.




Ren nostalgi!

Ja vilken var (är) bäst. Amy Grant med "Baby, Baby" eller Paula Abdul med "Rush, Rush". Jag minns att jag la min röst på den senare. Alltså Paula Abdul. Om vi kom fram till något resultat. Självklart inte.

Det var även 1991 som Guns N Roses släppte de två albumen Use your illusion I och II. En viss skillnad mot de två ovan. Bra låtar och videos som naturligtvis rullades på MTV.

1991 var även ett sorgens år. Kiss kanske bästa trummis Eric Carr dog och även Queens sångare Freddie Mercury. Samma dag dessutom, den 24 november.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar