lördag 13 maj 2017

Melodikrysset v. 19 2017

Godmorgon krysskamrater. Nu har värmen börja komma smygande igen. Den har varit frånvarande ett bra tag, och Ishockey-VM ångar på. Jag ska vara ärlig och säga att jag faktiskt inte sett så många matcher. 
Nu börjar ändå lördagen som vanligt med ett melodikryss av och med Anders Eldeman. Vad bjuder han på idag? Kanske någon ny James Bond-låt. Nu var det ju en hel vecka sedan.




V 6, L 10 En riktig dubbelfråga börja dagens kryss. Filmen som i himmelen. Där Helen Sjöholm sjunger "Gabriellas sång"

V 15 Den geografiska platsen som söks är Ven.  "Flicka från Backafall"

V 11 Amanda Jenssens superversion av "När vi gräver guld i USA" För att ta sig dit måste man korsa Atlanten.

L 12 "Nu vill jag ha medicin med detsamma"


V 14 Haha, det blev Bond idag också. Tänka sig. Filmen och titelmelodin "Diamonds are forever" Ett smycke då kanske.

L 11 Amy Winehouse röst går inte att ta fel på. "You know I'm no good"

L 13 "As time goes by" 

L 2, L 3, L 4 En riktig trippelfråga minsann också. WOW! Det är Justin Timberlake som sjunger att har solskenet i sin ficka. "Can't stop the feeling" Från filmen Trolls. Jag har faktiskt inte sett den än. Måste ta och göra det. 

V 7, V 8, V 7 Detta kan jag inte påstå är en riktig trippelfråga. Då man bara behöver skriva Mio en gång. Hade räckt med en dubbelfråga. Det är i alla fall "Mio min Mio"

V 9 Det är väl klart Robert Wells sjunger också. Han spelar inte bara piano. Förstår inte vara det skulle vara så konstigt. "Upp på berget"

V 5 "Fjäril vingad syns på Haga" På något konstigt språk.

V 1 Så slutar vi med "Hjärtats saga



Kort:

V 6 Så
L 10 Helen
V 15 Ven
V 11 Atlanten
L 12 Nu
V 14 Smycke
L 11 Amy
L 13 As
L 2 Justin
L 3 Timberlake
L 4 Trolls
V 7 Mio
V 8 Min
V 9 Wells
V 5 Haga
V 1 Hjärtats saga


Hur denna dagen nu fortsätter vet inte ens jag. Den får bli som den blir. Jag tippar att den kommer att gå undan ändå. En kaffetår och något till på altan senare i eftermiddag ska det nog bli i alla fall. 

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar