lördag 6 maj 2017

Melodikrysset v. 18 2017

Godmorgon, godmorgon krysskamrater. Ikväll smäller det. Ja en Kisskonsert utan att det smäller finns inte. Jag börjar ändå dagen som vanligt med melodikrysset. Ännu en härlig dag. Kanske inte lika sommarvarmt som igår, men inte långt ifrån. Bara att njuta nu för nästa vecka blir det vinter igen (enligt prognoserna). Vad tror ni? Kanske Eldeman smäller till med lite Kiss dagen till ära. Nä det skulle vara för otroligt om man ska gå efter Eldemans spellista.




V 1 "When I'm cleaning windows" Fönsterputsare då eller.


L 1 Här får vi höra Freddie Mercury och Montserrat Caballé med "Barcelona" som gjordes som en hymn till Barcelona OS 1992.

L 5 "Med en enkel tulipan".


L 2, V 9 Så var det dags för opera igen, men svaga sida. En riktig dubbelfråga var det i alla fall. Det går att komma fram till Näktergalen i alla fall. Och kompositören på den är Igor Stravinskij.


L 10 Robbie Williams kommer från England. Här med "I love my life"

V 12 Jörgen Mörnbäck som Ian Wachtmeister. "Vi har det bra, vi här bak i bilen" användes.

V 7 En duett av Olle Ljungströms "Jag och min far" med Pernilla Andersson och Dregen.

L 3, L 4 Här blir det tullen. Som passeras i Jorden runt på 80 dagar.

V 6 Thore Skogman bland annat.

V 11 "Old McDonald had a farm"


V 13 "Snurra min jord" var det, men helt obegripligt. Bra att Lars Forssell gjorde svensk text av den.

L 8 "Hold on" med Nano från mello. Nä jag tycker inte den är bra och den skulle inte heller ha vunnit.

Snabbis:

V 1 Fönsterputsare
L 1 Freddie
L 5 Enkel
L 2 Näktergalen
V 9 Igor
L 10 England
V 12 Bilen
V 7 Dregen
L 3 Tullen
L 4 Runt
V 6 Thore
V 11 Old
V 13 Jord
L 8 Nano


Ja då var det slut för idag. Nu är det bara invänta den fantastiska kvällen. Så då vet ni vart jag finns.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar