måndag 31 december 2012

Gott nytt... o s v!

När året är slut och snön ligger djup, och slädarnas medar slinter.

Ja då är det inte långt kvar på detta år, och ett nytt och förhoppningsvis spännande väntar. Det enda som jag vet säkert är att jag kommer att bli ett år äldre, ja relativt säker i alla fall. Helt säker kan man aldrig vara.

Jag är också ganska säker på hur detta kommer att sluta. Någon tidningsrubrik med att den och den skadat sig i samband med fyrverkeri. Tänk istället på hur onödigt det är med raketer och alla andra smällare som nu kommer att dåna i luften innan tolvslaget, vid tolvslaget och dagar efter tolvslaget. Tänk på vad man skulle kunna göra med dom pengarna istället. Tusentals kronor går upp i rök på nolltid. Är det värt det?

Skåla bara med lite bubbel istället och önska gott nytt år. Det räcker väl. Året kommer att bli likadant för det och dessutom kanske ni kan köpa den extra digitalboxen, sminklådan, jackan, byxan eller vad det nu kan vara ni vill lägga en extra slant på. Själv har jag inte bestämt vad min insparade fyrverkerislant ska gå till.

Med detta önskar jag er nu ett riktigt gott nytt år!


Min lilla årskrönika kommer i början på nästa år.
Slutet gott, allting gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar