lördag 1 december 2012

Bojkott!

Nä inte blev det något julkaffe idag. Hela Märsta verkar ha bojkottat årets bästa kaffe. Inte ens ICA-Maxi hade det. Dom hade bara något billigt ICA:s eget julkaffe, men det bojkottar jag. Det vill jag inte ens lukta på när Zoegas finns (vilket det inte verkar göra här). Jag förstår inte hur affärerna här tänker. Jag får tydligen vänta ända fram till dagarna innan jul då jag reser norrut. Om nu inte mor och far skickar ett paket åt mig.

Det finns en sista utväg i morgon. Då jag först ska på Sci-Fimässan, och när jag ändå är där inne ska jag slinka in på någon bra mataffär i city innan jag åker hem. Det vore rent av skamligt om inte en enda i hela 08-regionen skulle ha det. Men jag är inte bitter.

Jag gjorde i alla fall lite fint på uteplatsen, eller ja försökte. Jag tycker att det varken blev bra eller dåligt.


Det lyser lite i alla fall. Och snö har vi som ni ser.

2 kommentarer: