onsdag 5 december 2012

Oväder!

Ok! Jag som norrlänning kan hålla med till viss del, för inte har det varit roligt idag. Snön har vräkt ner hela dagen, samt att det har blåst kalla vindar. På morgonen gick det peppar peppar bra att ta sig till jobbet utan problem. Ingen buss hade åkt på halsfluss eller kört ner i diket. Det blev lite värre på eftermiddagen. Då var det inte bara en buss i diket, utan allt anna också. Ja kanske inte flygplan (vad jag vet).

Att det kan ha hänt idag har jag mer förståelse för än igår. Men även om sikten inte är den bästa så ska det inte vara omöjligt att köra.

Jag hörde på radion i morse att dom tyckte att folk inte skulle ge sig ut på vägarna, utan ta kollektivtrafiken istället. Strax där efter meddelade dom att den bussen går inte. Den och den linjen går enstaka turer. Där och där kan bussarna inte ta sig fram. Det tåget står still och det och det tåget är försenat med si och så många minuter.

Bästa sättet: Promenera!

Vissa bilister förstår jag inte heller. Det ska bara inte gå att köra i diket på vissa ställen. Som nu när jag skulle hem (stannade över, åkte med en kollega) då stod en skoltaxi i diket precis intill parkeringen vid skolan. Vad som jag tycker gör det omöjligt att ligga där, är att vägen var plogad, finns en tydlig snökant och även dom där orangefärgade reflexstolparna ni vet. Dom som markerar dikeskanten för plogbilar och andra fordon. Det är 30 väg. Så hur är det då möjligt att köra ner i diket. För mig är det och förblir en gåta,

Jag måste snart ge mig ut i stormen igen för att ta pendeln (om den går) till Upplands Väsby för att prova ut ett bowlingklot. Köpet är snart i hamn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar