lördag 15 december 2012

Spicy chili!

För någon dag sedan köpte jag en burk Uncle Ben's Spicy chili. Idag så var det dags att äta den, då jag blanade den i maten. Det fanns två sorter. En där det stod HOT och en ORIENTAL. Jag stod först och höll i den med texten Hot, men övervägde och tog den andra. Idag känner jag nog att det var ruskigt tur. Jag brukar klara av rätt heta saker, men idag ångrar jag mig inte en sekund och insåg att jag nog aldrig vill veta hur den heta är.

Ni förstår alltså att det räckte gott och väl med oriental. Bara den brände fint i gommen och övriga delar. Det jag kan se som bra är att det gjorde gott för min lilla förkylning. Det bara rann ur näsan.

Jag vet inte vad jag ville med dessa ord egentligen, kanske bara att om ni någon gång känner för att piffa maten med Spicy chili bör ni tänka efter och välja oriental. Nu kan jag inte bestämma över någon, men se det som en liten varning.

Nu ska det sägas att det smakade bra ändå, allt tillsammans med en Karlovacko.
 

Tack för tipset bror!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar