måndag 10 december 2012

Idag var en sådan dag!

En sådan dag man bara önskar sig till jul.

Det ligger lagom med snö på marken och det är ca -5 grader. Snön vräker inte ner, utan stora lapphandskar dinglar sakta ner. Jag bara önskade att det var julafton idag, men det hjälpte inte konstig nog. Det är bara vänta några dagar till och hoppas att det ser likadant ut.

För det var oerhört vackert.

Nu vet jag att alla inte tycker som jag gör och vill nog helst att snön inte borde ha kommit överhuvudtaget. Fast jag har ändå lite svårt att se att vissa inte kan se det vackra i det. Sen att det ställer till problem må vara en annan sak, men det ska det inte behöva göra. I alla fall inte trafikproblem.

Finns dock lite dåligt med en dag som denna.

Vem sjutton vill sitta och titta på när kungafamiljen och en bunt nobelpristagare skålar och äter mat?
Finns det något tråkigare? Dessutom så pågår det hela kvällen tills man får se vem som dansar med vem. Vem bryr sig?
Slår ut hela övriga tv-tablån där ibland Homeland. Denna vackra dag, men kvällen förstörd. Jag får trösta mig lite med att Musikhjälpen börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar