onsdag 12 december 2012

Kaka på kaka!

Det var som jag trodde med årets julkalender. Det är egentligen samma story som rabblas upp än en gång. Nu har jag inte sett många avsnitt, men av det jag har sett så tycker jag mig känna igen det förra mysteriet (som jag sagt tidigare inte hör till dom bästa enligt mig).
Familj flyttar in, spökena vill skrämma iväg dom, bara barnen ser dom och är inte rädda och flicka möter pojke. De har till och med dragit in förra familjen hela tiden som också medverkar (barnen som stora).
Nä, inget vidare om ni frågar mig. Ok, nu har dagens barn inte sett den första och tycker säkert den här är spännande. Det pratas om den på jobbet i alla fall (barnen alltså).

Men det är långt ifrån förra årets Tjuvarnas jul, som kommer att gå till historien som en av dom bästa någonsin.

Och visst, jag vet att jag inte behöver följa julkalendern och sitta här och kommentera. Men att jag gör det är en yrkesskada, då jag vill hänga med vad det pratas om. Sen ska jag erkänna att det är en trevlig och kul tradition som jag vill följa, även om jag nu inte gör det i så stor utsträckning.

Slutligen vill jag bara skratta och kommentera SJ. Det behövs inte speciellt mycket.

SJ, VILKET SKÄMT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar