fredag 7 december 2012

Lite Chritsmas Songs tips!

Jullåtar för er som inte förstod rubriken. Vem nu det skulle vara, och varför jag tog inte lite svengelska vet jag inte. Säkert något internationellt.
Nu är det inte tips heller, för alla känner till dom. Det gör alla för att det med stor sannolikhet är dom mest spelade jullåtarna varje år. Och det gör dom väl eftersom det med stor sannolikhet är dom bästa.

Jag tycker det.


Ingen jul utan The Pogues och Kirsty MacColl.


Och ingen utan Adolphson & Falk. Denna svenska klassiker som aldrig dör ut.

Sen har vi O Helga natt som görs i mängd olika versioner varje år, men den jag alltid måste höra ett antal gånger varje år är Sanna Nielsens från Bingolottos uppesittarkväll 2006.


Helt klart min favoritversion. Jag får rysningar varje gång.
Det enda jag kan be om ursäkt för är att man får se Rikard Olssons tryne i inledningen på videon. Fast och andra sidan är det inte jag som ska be om ursäkt för det. Koppla bara bort det och lyssna och njut istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar