onsdag 26 december 2012

Ännu en förstörd!

Nu ska hela Fjällbacka rensas på personer, och ännu en bokserie förstörd. Morden i Midsomer blir nu Fjällbackamorden i svensk version. Camilla Läckbergs böcker kommer att förstöras när det nu kommer att göras massvis med filmer a la Wallander och Beck. Då det bara byggs på karaktärerna och inte har något med böckerna att göra. Wallander och Beck är jag så less på och tycker inte alls det är bra längre när dom bara spottar ut filmer, och dom är inte ens bra. Nu har jag i och för sig inte sett dom 32 senaste, men jag kan bara tänka mig.


Den första som gick nu ikväll var väl sådär. Jag säger ok. Det är bara så synd om detta kommer att fortsätta, vilket jag är rädd för. Har ju redan gjorts 5st. Därmed blir detta lika uttjatat och tråkigt. Fast jag förstår om Camilla Läckberg gick med på det. Hon skopar väl antagligen in en massa stålar på detta också. Det värsta med kvällens film var att Ann Westin var med. Det fick mig nästan att må dåligt. Den lilla rulltan passar inte som någonting. Hon som påstår sig vara komiker och framröstad till Sveriges roligaste kvinna. Hon är inte rolig för 5 öre, så att hon skulle vara det kan jag inte förstå. Det måste ha varit en jury med hjärnblödning som har röstat. Än mindre passar hon in i detta sammanhang. Det är som att grava laxen och slänga den innan man ens har smakat den, som att tina bullen och sitta och titta på den tills den springer iväg av sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar