onsdag 9 november 2016

Så tar jag mig an dagens väder!

Lämnar Trump för ett tag. Ja helst i alla evighet, men det lär vara oundvikligt. Men jag ger er en väderrapport. Ok, det har snöat en hel del. Hela 2 decimeter. Det är mycket här ska ni veta för de som inte kommit på att snön existerar varje år.
Skolor i Stockholm stängdes och barnen skickades hem p g a snöovädret. Ja så uttryckte dom det. Snöovädret. För mig var det en vanlig vinterdag. Även om det snöat konstant hela dagen kan jag inte kalla det oväder och att skolor skulle behöva stängas. I Märsta ställdes dessutom SL-trafiken in ett antal timmar. Bussarna påstod sig inte kunna köra. Inte hört talas om plogbilar eller traktorer? Sen är det inte omöjligt att köra om det ligger 1 decimeter på vägarna. Det är ingen som sagt att man behöver köra 90 km/h.
Jag tog mig dock till skolan på morgonen. Även om jag fick åka bil tillsatt av SL. Det var värre när jag skulle hem. Då gick ingenting. Så tro det eller ej, men jag gick de 5 km som jag har hem. I "snöovädret" Det var bara härligt och uppfriskande, sen fick jag ju ordentligt med motion nu när cykeln är lämnad hemma för tillfället. 
Hur lång tid det tog? Ca 1 timma.


På den enda gång- och cykelväg som finns efter vägen så blev det pulsande i 2 decimeter nysnö, eftersom den förstås inte var uppkörd/plogad.

Även om många klagar så finns det några underbara glimtar i det hela. Jag tror ni kan se det vackra i detta.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar