lördag 12 november 2016

Melodikrysset v. 45 2016


Godmorgon, godmorgon kryssarkamrater. Idag var det härligt att vakna upp. Strålande sol och -3 grader. Då tycker jag att det är oslagbart. Går inte att få en bättre vinterdag. Nu tar vi och börjar dagen med Anders Eldemans kryss. Jag har en så stark känsla idag. Förutom någon ABBA och Taube som alltid är med, så känner jag på mig att Lennart Palm är med idag, och att han kommer att spela "Regn hos mig".



Vi väntar och ser vad som händer när vi nu tar oss an melodikrysset v. 45.

L 1, V 7 Krysset inleds med Magnus Uggla. En riktig dubbelfråga dessutom.

V 1 "Vintersaga" Den börjar Månstrålar klara.

L 4 "Samba Sambero" Den ställde Anna Book upp med i melodifestivalen. Det året hon fick vara med. 2007 för att vara exakt.

V 6 "Memory" är från musikalen Cats av Andrew Lloyd Webber. Här instrumental version. Och katter hörs jama.

L 6, V 5 En till dubbelfråga som är en dubbelfråga. "Mitt enda liv" fantastisk skriven av Jonas Gardell.


L 3 En massa visor/melodier i instrumental form, som framförts av revyartisten Ernst Rolf.

L 10 Haha, tänka sig vilken känsla jag hade. Jag kände på mig helt rätt.  Lennart Palm framför "Regn hos mig". Förstår inte hur jag bar mig åt. 

V 9 "Sommarn som aldrig säger nej" med Malta. Det ligger väl i Medelhavet?


L 9 Då suddar vi bort vår sura min, om den nu skulle ha varit framme. Ja inte än så länge denna underbara dag.

L 2 En annan visa än "Flottarkärlek" med Gösta "Snoddas" Nordgren.

V 11 Berghagentoner. "En kväll i juni" instumentalt förutom lite lalalalala.

L 8 Det avslutas med fantastiska Adele med "Water under the bridge". 


Summa summarum:

L 1 Magnus
V 7 Uggla
V 1 Månstrålar
L 4 Anna
V 6 Jama
L 6 Jonas
V 5 Gardell
L 3 Rolf
L 10 Hos
V 9 Medelhavet
L 9 Min
L 2 Nordgren
V 11 En
L 8 Adele



Nu måste jag ta mig ut denna underbara dag, som jag sagt så många gånger nu. För sen lör det bli hockey som vanligt. Bästa låtvalet idag var utan tvekan avslutningen med "Water under the bridge" med Adele. Sen att jag lyckades med pricka in att Lennart Palm skulle spela "Regn hos mig".

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar