lördag 5 november 2016

Melodikrysset v. 44 2016

Godmorgon, godmorgon alla påfåglar. Idag ska vi lösa ännu ett melodikryss. En lördagsmorgon som nästan bjuder på minusgrader. Det ligger på nollan just nu. Så jag antar att natten har legat under nollan. 
För snön lyser vit på taken, men på den bara marken springer tomten naken.

Ett höstlov har passerat, men skönt nog inte innehållit så mycket Halloweenspektakel. Om nu inte alla tar fel och kommer idag. Något som jag inte hoppas, men med svenskarna kan man aldrig vara säker. De har ingen koll. Halloween och Alla helgons dag är faktiskt inte samma sak. Jag vet i alla fall vad jag ska göra idag och det ska ingen clown eller någon otäck spöklik varelse få förstöra. Jag har förresten jobbat hela lovet.

Men nu börjar vi med krysset och hoppas på Bugge.

Kryssa lugnt!



L 3 Jag tippar att Anders Engbergs orkester spelar någonting med klarinett. Kommer inte på vad den heter, tyvärr.

V 8 Ja det här får väl räknas som ABBA. Inte kunde Eldeman vara utan dom idag heller. En svensk text av Dancing Queen. En av sångerskorna är Sussie Eriksson.

V 10 Nog har Eldeman fantasi. För det var faktiskt bara två veckor sedan han frågde efter Rönnerdahl. Så på ABBA blev det Taube. Bra början. Han har så enorm fantasi.


L 9 "Womans world" Med Cher. Ja så blev det lite annat i alla fall.

V 12 Här är det militärer som eftersöks.

L 1 Lika väl som man känner igen Chers röst, så är det svårt att ta fel på Stefan Sundström.

V 1 Roligt med lite från Saltkråkan.


V 4, V 6 Wow! Så kom då något som jag gillar. En riktig dubbelfråga dessutom. Kurt Cobain var sångare och frontfigur i gruppen Nirvana. Låten "Smells like teen spirit"

L 11 Ovan där, randas morgonen. Och därhemma samlas helgonen.....

V 7 När det är från Sound of music, så är det rätt stor chans att det är nunnor som sjunger. Det var inget undantag nu. Därmed blir det nunna vi skriver in.

L 5 En av dom bästa James Bond-låtarna. "Golden Eye" med Tina Turner. Synd att vi inte fick höra Tinas sång.


L 2 Vi avslutar med Zara Larsson med låten "Never forget you" Hon är faktiskt inte så dålig. Även om detta inte är hennes bästa låt.


Sammanslutning:

L 3 Klarninett
V 8 Sussie
V 10 Rönnerdahl
L 9 Cher
V 12 Militärer
L 1 Sundström
V 1 Saltkråkan
V 4 Kurt
V 6 Nirvana
L 11 Där
V 7 Nunna
L 5 Tina
L 2 Larsson

När detta var löst ännu en gång, så konstaterar jag att dagens bästa var Nirvana med "Smells like teen spirit" Hade Tina Turners röst fått vara med i "Golden Eye" hade den varit med. 
Det är ingen SHL-hockey idag. Då det är uppehåll för Karjala Cup, men om jag ser det får vi se. Såg inte så spännande ut mot Tjeckien i torsdags. Grönborg får börja agera nu när han inte har proffsen som sköter allt själv. Blir nog nästan roligare med talangerna i TV-pucken. 

Jag vet i alla fall att jag har bokat ett möte med Tvättmaskinisterna. 

Sen ska jag givetvis tända ljus. Det som man ska göra på denna dag.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar