torsdag 14 november 2013

Jag hatar tandläkaren!

Ja inte för att jag har tandläkarskräck, och inte personerna i sig. Utan att det ska vara så fruktansvärt onödigt dyrt att gå dit. Som idag t ex. Jag var kallad dit, fick dock ändra tiden några gånger, men idag passade det. Ja en kvart tidigare från jobbet, men det kunde dom bjuda på. Ja inte tandläkaren, dom ville först ha mig en tid som 15 någonting. Som om jag skulle kunna det. Jag har ju också ett jobb. Ja ja, nog om det. Idag gick jag dit i alla fall. Dom tog några bilder kollade igenom tänderna, konstaterade att jag hade tandvårdsbidrag. Ändå gick det på 430:-. Det är väl inte klokt. Inte nog med det. Dom kallade tillbaka mig också, visst snablars hade jag ett håll. Därmed blir det lika mycket och mer därtill. Ja nog kan dom ta betalt för ingenting.

De försökte dessutom lura på mig någon form av frisktandvård. Det lät bra och man betalar en summa i månaden och får då nästan allt genom att bara gå dit och alla kallelser. Jag måste ta reda på mer om det är värt det, för så mycket går jag inte till tandläkaren. Täcker summan/år de få gånger jag går dit. Det är frågan? Jag ska forska lite i det.

Nu blir det snart bowlingträning. Då ska jag tänka på annat i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar