onsdag 20 november 2013

Jag blir så pissed off!

Det får ni faktiskt ursäkta. Jag kan inte släppa det sen jag läste Text-tv efter matchen, och det fortsatte idag.

Ronaldo var i världsklass. Det värsta som setts på en fotbollsplan.

Var det första fotbollsmatchen den personen såg. Ok, han gjorde 3 mål, sen då. Alla som håller med om ovanstående ord måste genast förklara sig och säga varför det var just världsklass. Räcker tydligen att göra 3 mål på ett Sverige som ligger högt upp på planen och försöker sätta dit en avgörande strut.

Det fortsatte idag av vissa sportkrönikörer.

Ronaldo är världens bäste fotbollsspelare. Zlatan är inte riktigt i närheten av Ronaldos klass.

Nähä, Zlatan är så mycket bättre. Vad gör Ronaldo som inte Zlatan gör. För att vara världens bästa fotbollsspelare tycker i alla fall jag det krävs mer än att göra mål. Och då räknar jag inte ligga ner på planen och gråta för minsta lilla touch.

Ni har ett skickligt landslag anfört av världens just nu odiskutabelt bästa fotbollsspelare.

Jo dom har ett bättre landslag, om än grinigare. Men odiskutabelt bästa fotbollsspelare. Jag kan räkna upp hur många fotbollsspelare som helst som är bättre än Ronaldo. Ryt till om ni vill veta.

Nu har Fifa också förlängt omröstningen för Ballon d'Or (pris till världens bästa fotbollsspelare) för att han gjorde hattrick mot Sverige. Den skulle ha varit klar sedan länge och nu sägs han vara storfavorit. Det är skandallöst tycker jag. Den grinige, filmande lille fjanten är långt ifrån världens bästa och borde inte alls vara i närheten av att få priset. Att göra mål räcker tydligen. Får man en passning som gör en fri med målvakten, petar in en retur på en lagkamrats skott. Ska man inte göra mer så är det väl ingen konst att bli bäst i världen.

Nu hjälper det inte att jag är förbannad. För vad kan jag påverka. Inte ett nada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar