fredag 8 november 2013

En stor skruv!

Jag vägrade gå hem idag. Det säger jag trots att jag cyklade till jobbet som vanligt, och allting gick vrålbra. Jag vet att det var dumt gjort, men gjort är gjort och kan inte ändras. Jag cyklade alltså ändå, även om det inte gick lika snabbt som det brukar. 

När jag upptäckte det hade jag först tänkt skylla på eleverna för att ha territerat cykeln. Men beslöt mig för att inte göra det. Det skulle jag ju inte kunna göra. Tillslut efter en bit på vägen kom jag ändå på hur det hade gått till. Jag hade alltså en vrålstor fet punktering. Jag trodde inte mina ögon när jag upptäckte en STOR skruv rätt in i hjulet. Det var nästa så att jag fick hämta en skruvmejsel för att få ut den. 



Det jag kom på var att jag hörde ett litet kluckande ljud sista km i morse på väg till jobbet. Men tänkte inte så mycket på det då. Det gick ju bra. Då är det alltså den STORA skruven som tar emot skärmen, men luften gick inte ur på en gång. Någon gång på vägen har jag alltså lyckas träffa skruven med hjulet. Självklart var all luft ute när jag skulle cykla hem. Något som jag gjorde också med ett tomt framhjul. För gå ville jag inte. Busskortet hade gått ut  också, så det var inget alternativ. Där haltade jag mig fram i 5 km. Antagligen blev det lite mer förstört, men det struntade jag i. Jag gick dock ca 1 km när jag kom till den vägbyggande leråkern.

Så kan det gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar