söndag 10 november 2013

Har jag cyklat min sista vända?

Jag vet inte varför jag ställer frågan till er, men jag har börjat fundera. Nu beror det inte på att det är vrålmycket snö (finns ingenting) och inte heller vrålkallt (om ni inte frågar mina kollegor). Det går alldeles utmärkt att cykla än, om det inte vore för däcket. Ja jag berättade ju om skruvmysteriet är om dagen. Nu idag tog jag mig an att fixa det. Det gick så bra till en början. Jag hade ett lagningsplåster kvar och hittade hålet på slangen. Kollade för säkerhetsskull om det var något mer genom vattenbadet som man (jag i alla fall) brukar göra. Inget mer bubblande, alltså bara ett hål. 

När det var klart satte jag givetvis tillbaka slangen i däcket och pumpade upp, och snablar vad det pös. Bara att ta ut slangen igen och kolla. Pumpade upp, hördes ingenting, kollade genom vattenbadet, inget bubblande. Hm, jag testade en gång till, satte i slangen i däcket, pumpade upp, och snablar vad det pös. Hur är det möjligt? Jag tog ut slangen igen, men bara mer exakt där det pös. Väl där upptäckte jag ett hål till. Hur är det möjligt?

Varför gav det inte utslag när jag bara pumpade upp slangen och kollade genom vattenbadet?

Efter det så gav jag upp och nu är frågan om jag orkar med att köpa nytt och laga igen. Gick förbi ÖoB, men dom hade inga lagningsplåster. Inte heller slang i rätt storlek. Vet inte heller om jag orkar gå förbi Fågelvägen igen. Dit cykelbutiken flyttade. Det var så bra när den var i centrum. 

Därav överväger jag alltså att ställa undan cykeln för vintern. I morgon får det bli bussen i alla fall logiskt nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar