söndag 22 januari 2012

Menet !!

Det men som jag skrev om igår. Det tänker jag ta nu. Först tar vi dagen bara. Snön har fullkommligt vräkt ner hela dagen och det har lagt sig ett rejält täcke. Något som jag tycker är rätt härligt. Det är så mycket ljusare och vackrare. Till att börja med så var det lite slalom på morgonen, på tv:n alltså. Sen åkte jag till city för att träffa en polare och ta en fika, och lite storsande runt i diverse butiker. Butiker som Sci-Fi, Comics m.m. Det är faktiskt rätt roligt att titta runt i sådana butiker. Man blir aldrig för gammal för det.

När man hittar album som detta för 98:-


En nytryckt utgåva alltså. Undra då vad orginalalbumet ska gå för. Det har jag (hoppas jag), om jag inte gjorde misstaget att kasta det när jag rensade hemma i Boden. Tintin har fått enorm genomslagskraft igen tack vare den sensate filmen. Så att bara gå runt lite bl. a i Gamla Stan var otroligt härligt denna dag. När jag så kom hem blev det att packa upp det sista kartongerna och hitta platser för allt. Nu är det bara tavlor kvar.

Så detta men:
Jag trodde nämligen att jag skulle kunna slippa att få betala dubbelhyra nästa månad också, eftersom hyresvärdarna till gamla lyan har gett mitt nummer till massor som har kommit och kollat på den. Då tänkte jag att dom verkligen anstränger sig för att hitta någon, men ack så fel jag hade. Jag fick veta av den senaste killen som titta (om han var eller varit Fast Partner anställd) att det är inflyttning i April. Den ska tydligen renoveras i Mars. Tänka sig att han visste mer än vad jag visste. Ja ja, bara bita i äpplet och spotta ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar