söndag 1 januari 2012

2011 !!

Det år som passerat. Jag tror det är ett rekordsnabbt år, det känns som att det gått fortare än alla andra.

Vad har då hänt?

Konserter:
3xThe Ark. Först på Cirkus, sen en kvart på Kungsan, och slutligen "avskedskonserten" på Gröna Lund. Helt otroliga konserter alla 3. Bara en kvart med dom ger magi. Det är ett band som verkligen ger valuta för pengarna. Nu är det slut (för några år i alla fall, jag är rätt säker på att det kommer att bli comeback). Så glad att jag gick på och fick uppleva alla 3 konserter.

3xTove Styrke inser jag också att jag hunnit med. Hennes absolut första riktiga framträdande som förband till The Ark på Cirkus, och redan då blev jag glatt överraskad. Sen samma kvart på Kungsan, eller ja samma dag. Det var förstås olika kvartar dom spelade. Slutligen på Gröna Lund i somras. Den tjejen växer allt mer och gjorde riktigt bra konserter.

Alice Cooper intog Gröna Lund i somras. Bjöd på exakt som han brukar med klassiska hårdrockslåtar och han dör på scenen lika många gånger som han uppstår i alla de former.

Bo Kaspers Orkester också på Gröna Lund. Första gången jag såg dem live, och inte blev jag besviken där heller. Lät som dom brukar göra och lite bättre.

Tillsist troligen den bästa av dom alla. Within Temptation. Den som egentligen skulle ha varit i mars, men blev av i oktober. Flytten gjorde så att jag missade en bowlingmatch och viktiga poäng. Det är inget jag ångrar för det. Withins magiska show med en ljussättning som inte var av dess like.

Ett rätt fantastiskt konsertår med andra ord.

3D-bio slog igenom, eller i alla fall för mig. Jag har aldrig varit på så mycket bio som jag varit i år, och då har det ändå inte varit mycket. Men filmer som Thor, Captain America och Titin, alla i 3D. Riktigt kul och filmer som var helt ok.
När det gäller 3D så skaffade jag mig också en 3D-tv under året. En upplevelse som är rätt kul. Sitta hem och se allt (nja inte riktig, men en del).

Jag blev även farbror en gång till i mars, till en liten Joel.

Klagomål på posten har fortsatt även i år. Dom har jag inte mycket för och kommer aldrig att ha. Jag fick dock min nya soffa tillslut ändå. Ja och postens bravader slutade inte där. Dom har förstört en tv för mig och vägrar stå för det.

Har ju också hunnit med och skaffa mig en ny lya. Där flytten kommer att ske nu i januari.

Ja det var väl lite i korthet.

Jo en annan sak, jag har nästan jobbat ihjäl mig. Så mycket som jag har jobbat i år har jag nog aldrig jobbat tidigare. Många kompdagar har det blivit, när jag får ut dom återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar