fredag 20 januari 2012

I väntan på att få åka hem !!

Så då sitter jag här på jobbet, men har egentligen slutat. Ibland verkar bil vara ett måste om man vill komma hem tidigare. Jag får nu sitta här en halvtimma och vänta på bussen, och var dessutom här 45 minuter innan jag skulle börja. Det finns inget att göra åt det, utan bara något jag får ta. Ja om jag inte skaffar mig en bil. Någon gång i framtiden kankse. Det har varit nog med en bostad nu, så bilen kanske får vänta. Jag kan då också vänta här på jobbet före och efter utsatta arbetstider. Jag lider inte för det (än så länge). Det går ju faktiskt utmärkt att gå ifrån, och sitta här och printa ner några rader t ex. Då kan jag låtsas att jag inte jobbar, vilket jag inte gör. För det här är ju inte mitt jobb, och jag är inte med i barngruppen. Dom håller sig för tillfället på tillräckligt mycket avstånd för att jag skulle bli störd och påminnd om vart jag är. Som om jag inte skulle veta det.

Ja ja nu är det snart dags. Tiden den går, alla andra tar bilen (utom jag). Bussen åker snart, och jag har spolat iväg en halvtimma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar