torsdag 26 januari 2012

Med bravur !!

Mike Portnoys ersättare Mike Mangini får med beröm godkänt. Ja ska jag vara ärlig så är han nog en av de bästa trummisar jag sett och hört. Han är inte en showman som Portnoy var, men trummor det kunde han spela. Titta bara på trumsetet.


Jag tror banne mig han inte missade en enda del på det heller.

Så ska det vara någott negativt så hade den lilla show/spex som de haft tidigare försvunnit. Sen kunde ljudet kanske ha varit bättre. Labries sång försvann nästan ibland i de höga instrumenten.


Det går ändå inte att vara missnöjd med sådan otroliga musiker. De bjuder på det som det gör bäst.


Därmed får årets förtsta konsert klart godkänt. Mest plus tror jag Mangini får, för när man lyckas få ett 5 (kanske mer) minuter långt trumsolo att inte bli tråkigt, utan man satt mest häpen och fundera på hur karln bar sig åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar