onsdag 12 oktober 2016

Tyvärr så är det sant!

Och det är tragiskt. Jag tror inte jag heller kan säga när jag såg Sportspegeln senast. Nu beror inte det på att SVT är dåliga på sport. Det har alltid varit och kommer alltid att vara bäst. Så det är enda felet i artikeln. SVT skryter inte om att dom har den största. Dom har det.

Sportspelgens dödsruna

Det är bara just det att alla skitkanaler som får in mer pengar genom all reklam som förstör köper upp allt.



Det går att se sport vart som helst och kan då ses direkt överallt om man bara har en dator och kan hantera den. Då är det meningslöst att sitta och nöta det än en gång i kortformat. Ja det kan även den största sportnörden som jag säga.


Jag hoppas ändå att SVT på något sätt kan fixa tillbaka alla stora sportsändningar (känns dock ganska omöjligt) för dom är överlägset bäst. Sen om Sportspegeln dör ut så är det inte hela världen, men det är ruskigt synd. För tyvärr är det ju inte alla som har tillgång till dator och har man det så kanske man ändå inte vet hur man gör. Och alla har inte det TV-utbud som krävs. 

Dom flesta kommentatorer och experter på de kanaler som nu sänder mest är största delen bara skit. Bara se på C More-kommentatorerna som kommenterar SHL-hockeyn. Jag ser det och har det bara för att jag vill se matcherna. Men kommentatorerna är så pinsamt dåliga att SJ framstår som fantastiska. 

Jag vill inte se Carolina Klüft som programledare. Bara för att hon är duktigt på sport så säger inte det att hon kan hantera en hel OS-sändning. Ta in alla som är kända inom sportvärlden bara. Det funkar inte så som VIASAT gör. Att dom kan vara experter inom något område, det kan jag köpa. Men inte mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar