lördag 15 oktober 2016

Melodikrysset v. 41 2016

Godmorgon, godmorgon. Så var det lördag igen och veckan går mot sitt slut. Nu ska vi ta oss an melodikrysset som denna gång kommit fram till vecka 41. Det är inte klokt vad fort det går. Ett helt ok höstdag utanför. Ja som höst ska vara helt enkelt när det börjar gå mot vinter. Det finns nog ingen chans till Lill-Marit Bugge idag.




L 1 Denna lördag startar vi med Cornelis Vreeswijk. Som sjunger om "Första vackra dan i maj" mitt i oktober.

V 11 "lunkar vi så småningom" med Bellman.


V 8 Ja den som inte kan detta vet jag inte vad jag ska göra med. Kanske det mest kända riffet efter "Smoke on the water". Det är naturligtvis Europe med "The final countdown".

L 3 "Fröken fräken" i någon konstig jazzversion tror jag det var.

V 1 Från filmen Mamma Mia "Take a chance on me" ABBA naturligtvis. Vem av dom manliga skådespelarna passar in? Stellan Skarsgård, Pierce Brosnan eller Colin Firth.


L 4 Röda stugor tåga vi förbi.

V 7 "Jag har bott vid en landsväg". Edvard Persson sjöng förstås, men den är skriven av Alvar Kraft.

L 2 Oskar Linnros "Hur dom än".

V 6 Hahahaha "Ring of fire" med Johnny Cash på finska.

L 5, V 13 Skynda dig älskade, skynda att älska. Vackra "Höstvisa" skriven av Tove Jansson.

V 10 "Spring för livet" ännu en vacker melodi som tävlade i tjottaballongen. Sara Varga är artisten.

V 9 Ja den ordinarie programledaren till "Ring så spelar vi" är Lisa Syren.

L 12 Åh, ja allt som har med 80-talet att göra är bra har jag sagt. Detta är inget undantag. En klassiker med Tommy Nilsson och Tone Norum från 1987 "Allt som jag känner"  som användes i filmen PS sista sommaren från 1988.



Slutlöst:

L 1 Cornelis
V 11 Så
V 8 Europe
L 3 Fröken
V 1 Colin Firth
L 4 Röda
V 7 Kraft
L 2 Linnros
V 6 Ring
L 5 Höstvisa
V 13 Jansson
V 10 Sara
V 9 Lisa
L 12 PS

Så var det löst och ingen Bugge som vanligt. Vi fick i alla fall lite ABBA att anteckna. Annars var bästa låtvalen idag "Allt som jag känner" och The final countdown. Hade vi fått höra orginalet av "Ring of fire" hade den varit med. Den finska var inget att hänga i granen, som mycket annat med låtar på finska.

Då tar jag en fortsatt trevlig lördag med fotboll. Leeds som möter Derby och lite senare blir det hockey då Luleå tar sig an Färjestad.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar