onsdag 5 oktober 2016

En extra mil!

Idag blev det en extra mil på trampopeden (cykeln) I motvind förstås, förutom en väg. Då blåste det och andra sidan inte så mycket.
Först som vanligt till och från jobbet och sen en extra vända till och från jobbet. Allt för att det var Stiftelsemöte ikväll. Ja onsdagar slutar jag tidigt och jag hade inte direkt något lust att sitta på jobbet i tre timmar innan mötet, så jag trampade hem för att hinna vila lite. Vila och vila.

Jag fick för mig för att åka till frisören och ta bort lite på skallen. Tyckte det var dags när jag började se ut som Mufasa i Lejonkungen. Sen hände det jag väntat på hur länge som helst, och det var klart att det skulle hända nu. Jag tar alltid in cykeln på altan numer sen jag blivit av med en cykel. Ja ni förstår. Jag låser förstås cykeln ändå, och gjorde det även nu trots att jag skulle iväg lite senare. Tror ni inte jag tappade nyckeln och givetvis for den mellan plankorna. Har ju bara väntat och väntat på att det skulle hända. Så jag fick stå och pilla med det på massor av olika sätt. Det tog sin tid att få upp den mellan springorna. Jag använde knivar och allt möjligt. Tillslut hittade jag några ätpinnar i lådan. Varför jag hade dom där vet jag inte, men dom kom till användning om än på fel sätt. Nu spelar det mindre roll, jag kan ändå inte äta med pinnar. Förstår än mindre varför man ska göra det. Är så mycket enklare med kniv och gaffel.
Ja jag fick hålla på med dom ett tag också. Fick även hämta en tång för att få tag på nyckeln och vrida den åt rätt håll. Allt tog sin lilla tid och vilan försvann. Hann bara kasta i mig lite mat och hoppa upp på cykeln igen för att cykla i världens motvind till jobbet där mötet skulle vara. Vi höll på ca en timme innan jag trampade hem igen. 

Det var den dagen. Nu har jag i alla fall bestämt mig för att se Creed på C-More innan jag tar och lägger mig för att sedan ta cykelturen till jobbet i morgonbitti.

Det som ändå förvånar mig mest är inte att det var kolsvart ute klockan åtta på kvällen, utan att jag var ta mig sjutton den enda som hade lyse och reflexväst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar