fredag 28 oktober 2016

Jag kunde inte vänta!

Efter att ha sett Skavlan, något som jag inte ser så ofta nu längre. Men ikväll ville jag se det, då jag såg att Natascha Kampusch skulle vara där. För er som inte vet vem det är, så är det flickan som 10 år gammal blev bortrövad och hölls fången i en källare i åtta år. Då hon tillslut lyckades fly. Det är så oerhört hemskt. Jag har tidigare läst hennes första bok 3096 dagar. Då hon berättade hela historien om åren i fångenskap. Otroligt bra bok. Stark, sorglig och hemsk. Ja det går inte utan att fälla någon tår. Det blev likadant ikväll. Vilken otroligt stark människa ändå. Hur klarar man av en sådan sak. Det fick man veta lite nu, och i den kommande boken. Den som jag inte kunde vänta på att beställa. Jag gick in direkt efter programmet och klickade hem den.



Den släpps först v.46 i Sverige, men då får jag ju hem "10 år i frihet" i brevlådan direkt när den kommer ut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar