onsdag 26 oktober 2016

Så blev det tyvärr klart!

Att Malmö är svenska mästare i fotboll, trots att två omgångar återstår. Norrköping hade fortfarande chansen, men genom en förlust mot Elfsborg så tog det stopp. Nu tror jag inte dom grejat det ändå. Klart svårare motstånd. Men man ska aldrig säga aldrig. Nu behövde vi inte ens göra det. Visst får man säga att Malmö är en bra klubb, men så har de ju ekonomi också. Hade dock varit roligt om Norrköping tog det igen. En klubb med rätt liten ekonomi i jämförelse. Dessutom förlorat en massa tongivande spelare och guldtränaren till landslaget. Ändå så är dom så nära. Det är väldigt bra gjort ändå. Nu blir dom tvåa eller trea. Jag bara hoppas dom håller AIK bakom sig nu.

Nu håller jag inte på något lag slaviskt i Allsvenskan utan håller mig mer till ishockeyn. Och det är inte för att Norrbotten saknar ett lag där. Skulle dom ha ett så hade jag nog inte hållit på dom i alla fall. Jag gillar till exempel inte IFK Luleå när det gäller fotboll. Då skulle det vara om Boden gick upp, men det lär aldrig hända så länge jag lever. Ja det lär nog aldrig hända överhuvudtaget. Och jag bryr mig inte speciellt mycket som harvar i division två i Sverige. 

Därför av någon anledning tänkte jag att ni skulle få veta mina favoritlag utöver dom som ni inte redan vet.

Fotboll

Leeds United (England)
Deportivo La Coruna (Spanien)
Umeå IK (damer Sverige)

Ishockey

Luleå Hockey (Sverige)
Detroit Red Wings (NHL)
Luleå (damer Sverige)

Basket

Detroit Pistons (NBA)
Luleå (damer Sverige)

Innebandy

Dalen 
IKSU

Ja jag kan inte räkna upp varenda sport, men det är väl dom lagen som jag gärna följer och kollar hur det går för. Allra mest Luleå Hockey och Leeds United, men det visste ni redan om ni känner mig eller har kikat in här någon gång då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar