lördag 8 oktober 2016

Melodikrysset v. 40 2016

Godmorgon alla kryssare och ni andra. Ja nu börjar det faktiskt bli kallt, även om det än så länge är rätt härligt ute. Solens strålar tränger ju ändå fram. Det enda som jag kan tycka är lite jobbigt är blåsten. Men nu ska börja dagen med ett melodikryss. Denna gången kan jag vara med er igen. Det finns några chanser att få in Lill-Marit Bugge.




L 1, L 12 Detta är väl ändå från Snövit och då är det hon som sjunger "En dag är prinsen här". Ja inte här, men svenska titeln alltså.

V 8 Här fick hjärtat vara med i "Låt hjärtat va med" i en instrumental version.


L 5, V 13 Petra Marklund sjunger "Som du bäddar" Och kan det vara Djurgården hon är förknippad med för att hon lett Allsång på Skansen.

L 11, V 10 "Du är den ende" som också spelas rätt ofta av Eldeman, speciellt denna versionen också.

L 2 Upphovsmannen är en kvinna. Ingela "Pling" Forsman ligger bakom "Bra vibrationer". Tillsammans med Lasse Holm.

V 6 "Trettifyran" Ja vem orkar räkna till det nittonde ordet. Det är ändå rätt lätt att komma fram till att det är rivas som det frågas efter.

V 5 Visst kom strövtåget. Var lätt att lista ut att det skulle bli Mando Diao. Eldeman tror också att det är den enda låten Mando Diao har gjort, för det är väldigt sällan han spelar någon annan. Tror inte ens han har använt dom innan "Strövtåg i hembygden" kom till.

L 9 "Har du sett Herr Kantarell" Förra veckan hade vi höstfest på skolan och visst sjöng barnen denna visan. Tur nog för mig, annars hade jag kanske inte listat ut det. Eller jo, det hade jag nog ändå.

V 9 Det här tackar jag Eldeman för. Sveriges bästa artist. Så underbart att han spelar Melissa Horn. Det är banne mig på tiden. "Du går nu".


L 3 Åh, nej! Inte ouvertyrer. Tur nog är det alltid samma som kommer tillbaka så då känner även jag till Figaro.

L 4 Det här är grejer det. Tänk att Eurovision kunde låt såhär och även vinna med detta. Inte konstigt om ni frågar mig. Hör faktiskt till en av dom bästa Eurovisionlåtarna. Finlands enda vinnarbidrag. Lordi med "Hard Rock Hallelujah"

V 7 "Alexander ragtime band" fick avsluta det hela.


Såhär slutade allt:

L 1 Snövit
L 12 En
V 8 Låt
L 5 Marklund
V 13 Djurgården
L 11 Du
V 10 Ende
L 2 Forsman
V 6 Rivas
V 5 Mando Diao
L 9 Herr
V 9 Horn
L 3 Figaro
L 4 Lordi
V 7 Band


Då var det klart för denna veckan och vi väntar in nästa lördag. Inget Bugge, men inte heller Taube, BAO, eller ABBA. Fast det var ändå några återkommande Eldemanlåtar. Bästa låtvalet idag var "Du går nu" med Melissa och "Hard Rock Hallelujah" med Lordi.

Nu kommer dagen som den blir.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar