lördag 29 oktober 2016

Melodikrysset v. 43 2016

Godmorgon, godmorgon. Jag vaknar till en strålande höstdag där solen är full och skiner. Så nog måste jag passa på att gå ut lite efter melodikrysset som har några chanser att få in Lill-Marit Bugge. Vi håller alla tummar. Nu är det fotboll och hockey som vanligt. Ja ni vet Leeds och Luleå. Får se vad jag hinner med. Jag antar att det kommer att bli "Så mycket bättre" ikväll också. Jag tyckte faktiskt att första programmet lovade väldigt gott. När jag först såg artistuppställningen så var jag lite skeptisk, men det kan bli en bra och rolig säsong. Men nu börjar vi med krysset. Är ni med?




V 1 Det inleds med Niklas Strömstedt med "Varför är du i Göteborg" 

L 4 Lasse Brandeby som Kurt Olsson. Fast det var inte hans käresta Gun som spelade triangel. Men väl hans favorit Gudrun i damorkestern som han gillade mest.

V 17, V 7 Så kom då en dubbelfråga som inte är någon dubbelfråga. Spelar han två olika låtar så blir det ju två olika frågor. De ska därför inte sättas ihop till en. FY!
Ja total olika var dom också först en finstämd "Ave Maria" och sen blev det ABBA (ja tänka sig) med "Ring, Ring"


L 16, L 5 Med tanke på Så mycket bättre. Instrumental version av Tommy Nilssons "En dag". Och det är detta som kallas för dubbelfråga. Två frågor om samma låt.

V 14 Jag ska vara ärlig och säga att jag en gång tyckt Laleh var bra. Det var första skivorna när hon började artistkarriären. Sen hon var med i Så mycket bättre så har det gått utför. Då var det inte alls bra och nu har det blivit sämre. 

L 15 Mycket instrumentalt idag. Nu Åsa Jinders och Cajsa Stina Åkerströms "Av längtan till dig"

L 1, L 2 Jag tror att dett var från Barberaren i Sevilla av Rossini.

V 9 Och lite härliga Laila Westersund på det. "Körsbär måste vara söta"

L 3, L 8 Så blev det instrumentalt igen och det med en Eldemanklassiker "My Way"

V 11 "Rytmen från Hawaii" Yngve Stoor.

V 12 Cassius Clay blev Mohammed Ali.

L 13, L 10 "Love me tender". Och instrumentalt tro det eller ej.

V 6 Visa från Utanmyra med Malena Ernman.


Slutligt facit:

V 1 Strömstedt
L 4 Triangel
V 17 Ave
V 7 Ring
L 16 En
L 5 Dag
V 14 Laleh
L 15 Av
L 1 Sevilla
L 2 Rossini
V 9 Laila
L My
L 8 Way
V 11 Yngve
V 12 Ali
L 13 Love
L 10 Me
V 6 Visa

Så var det färdigkryssat för idag. Och som vanligt blev det inget Bugge. Men väl ABBA. Idag var det mycket instrumentalt och inget direkt så där wowigt. Jag hittar ingen direkt favorit och kan därför inte välja bäst idag.

Nu blir det fotboll och hockey. Dom spelas visserligen samma tid idag, så det kan bli lite klurigt att följa båda. Men ingenting är omöjligt.
Ha en vrålbra dag. Och glöm inte klockan ikväll eller natt. När ni nu väljer att ställa tillbaka den.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar