söndag 31 augusti 2014

Valaffischer!

Jag förstår mig inte på dessa valaffischer. För vad har dom för funktion? Är det någon som hinner läsa dom?
Låt oss säga att du kommer i bil och kör 50 km/h (säger jag för att vara snäll), eller som jag kommer på cykel i 50 km/h (säger jag för att ta i lite). Det är väl inget man hinner reflektera över då. Jag tror inte det är någon som stannar bilen, eller cykeln för att gå fram och läsa. Då är man en riktig dåre. 
Ok, om man ska köra en sträcka från Haparanda till Smygehuk så kanske man hinner med att läsa en affisch om man tar ett ord i taget. Då är problemet att det är flera tusen olika affischer på resans gång, så du skulle ändå blanda ihop alla och vilket parti som säger vad.

Och vad säger dom förresten, om man nu skulle ha hunnit läsa någon, så säger dom ingenting. Jag får i alla fall inte någon som helst uppfattning.

Alltså totalt meningslösa!
Dessutom en trafikfara!
Det är bara en kamp om vilket parti som kan få upp flest affischer på minst yta.

Här kommer några exempel: (OBS! Fotade ute i mörka natten med mobil, därav den dåliga skärpan)



Den ovanför skulle du absolut inte hinna läsa, om du nu skulle vilja det. Dessutom säger den väldigt lite. Och vad gör inte den nedanför då. Den kanske du skulle hinna läsa, men vad säger den? Att Jonas Sjöstedt inte är till salu. Det är ju faktiskt rätt bra att veta.



Fotnot: Bara för att jag tog dessa och dessa partier, så har jag inget sagt om vad jag ska rösta eller inte rösta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar