lördag 9 augusti 2014

Gårdagen!

Tänkte uppdatera er lite mer om fredagskvällen, då det inte blev så mycket igår utan bara några rader på bussen från Knivsta. Ja det blev som sagt strul och jag trodde inte att jag skulle hinna dit över huvud taget. Men precis som Timbuktu sjunger: 

För det ordnar sig, det gör det alltid.
Jo, det löser sig, så brukar allt bli.
Det kommer fixa sig tillslut,

Jag och det gjorde det tillslut. Men de turerna orkar jag inte ta här. 

Jag ber om ursäkt för att jag inte har några egna bilder från konserten. Det blev helt enkelt inte. Dessutom så kom det några droppar under Timbuktu, som skulle kunna vara en liten orsak.


Ja nu hade jag inga stora förväntningar, då ingen av dessa tillhör mina favoritartister. Men en kollega frågade om jag ville hänga på och det kunde jag väl tänka mig. Nu stod Timbuktu för det bästa under kvällen. Ja lite smått överraskad blev jag. Ett riktigt bra band (Damn) som stod för svängiga tongångar. Och Timbuktu är nog den bästa svenska rappare vi har. Kanske den enda som kan sjunga annat också. 

Så visst blev det en bra kväll.

Oj jag glömde visst nämna Veronica Maggio. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Ok, det var inte dåligt. Som vanligt blev det bättre att se och höra henne live. Så jag måste väl säga att det var bra ändå, även om jag tycker sisådär om henne. Stämning blev det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar