tisdag 5 augusti 2014

Jag förstår inte varför!

Idag så fick jag den äntligen. Den beställda boken och ännu en bok om Kiss historia. Den som Paul Stanley har skrivit. Det är bara en sak.




Jag förstår inte varför jag var tvungen ta mig till ICA Supermarket i Valsta för att hämta ut paketet. Vad sysslar posten med? Jag som bara har ett stenkast till Coop och postombudet. Till Valsta är det flera kilometer, eller ett oerhört långt stenkast i alla fall. Jag kan inte förstå varför jag skulle få cykla ända dit. Även om det nu gick rätt smidigt och vädret var på den bättre sidan. Det har nämligen hänt en gång tidigare. Då var det snöstorm och inte alls lika roligt att ta sig dit. 
När det hände hade jag givetvis kunnat vänta någon dag tills snöstormen var över med att hämta ut det. Men jag ville ju ha paketet. Jag vet inte hur ni är, men sådan är jag. När jag har beställt något och det ligger en avi i brevinkastet eller brevlådan, då vill jag ha det på en gång. 

Men det känns vrålkonstigt att behöva ta sig så pass mycket längre när jag ser postombudet bara jag sticker ut huvudet från balkongdörren.

Nu är den i alla fall på plats och jag är säker på att det kommer att bli intressant läsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar