torsdag 14 augusti 2014

1, PANG!

Jag gjorde något farligt igår, ska inte säga livsfarligt. Lite kusligt var det ändå, men vad skulle jag göra när cykelturen hem från jobbet redan var påbörjad. Det var då det brakade loss. När jag skulle börja turen så duggade det lite. Jag tog ändå det säkra före det osäkra och satte på mig regnutstyrseln.
Sen började regnet öka i styrka. Det blev riktigt hårt och det lät som att sätta på en vinylskiva på högsta volym med bara det inledande knastret. Dessutom var det naturligtvis motvind och det kändes som någon stod och kastade spikar i ansiktet på väldigt nära håll.


Och slutligen började det smälla. Det blinkade till, jag sa 1 och svaret kom PANG! Första delen var jag högsta punkten, så trots regn och motvind gick nog benen ganska snabbt. Efter en stund kom jag så till lite säkrare mark, om det nu finns någon säkrare mark. Jag kom i alla fall helskinnad hem, så allt gick bra, men nog var det lite läskigt. 
Men som sagt så hade jag redan börjat cykelturen. Det hade inte varit någon skillnad att kliva av cykeln, eller vända om till jobbet, lämna cykeln och invänta en buss.

OBS!Bilden har jag inte tagit själv och den har inget med gårdagen och min cykeltur att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar