onsdag 12 juni 2013

Skolavslutning!

Ja imorgon är det skolavslutning för våra elever. Jo vi har det på en torsdag och inte en skolveckas sista dag. Så då börjar sommaren på allvar. Jag kommer dock att jobba två veckor till innan jag börjar min lediga tid, den vi äldre kallar för semester.


Jag kommer dessutom att missa våran till stor del. Själva ceremonin och uppträdanden i kyrkan. Jag börjar 9.00 i morgon och tänker inte åka in en timme tidigare för att se och vara med på den. Det känns som jag sett det ett antal gånger förut och det kommer inte att vara någon skillnad i år. Jag kommer direkt till minglet och fikat i trädgården istället. Bara hoppas vädergudarna är med oss. Av det jag sett så här långt ser det inte lovande ut. Så alla fel mottages varmt.

Har nu ikväll hittat ett klipp på min buktalarfavorit Nina Conti på tuben. En show på en hel timme. Håller självklart på att ta hem den. Har redan sett lite och det är hysteriskt roligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar