torsdag 20 juni 2013

Jag kan väl inte vara sämre!

Så här dagen innan så börjar alla passa på och önska trevlig midsommar. Jag kan väl inte vara sämre, så jag får väl lov att säga det med.


Skönt med en dag längre helg, sen bara en vecka kvar. Jag ska dock inte göra något speciellt till helgen. Fira midsommar är väl inget speciellt. Dansa runt en blommig pinne och sjunga snapsvisor. Nä det är inget för mig. Fast nu har jag faktiskt dansat lite idag. Vi gjorde en midsommarstång på fritids i dagarna och i dag blev det lite dans.

"Vi kan spela fiolioliolej, vi kan spela trummor och trumpet". Det hittade jag på när vi sjöng visan om musikanterna från Skaraborg. Alla stannade till och tittade lite konstigt och fundersamt. 

Sen fick barnen välja egna djur under "Små grodorna", så det blev både kossor och lejon. Efter dansen blev det saft och bulle. 

Glöm inte bort att det bara blir mörkare och mörkare nu. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar