lördag 22 juni 2013

Nyper mig i tån!

Jag nyper mig i tån och tänker fundersamt. Det var som katten, det är bara lördag idag. Även fast jag löste melodikrysset i morse (där Eldeman bjöd på lika stor fantasi som vanligt) så känns det ändå som söndag. En anledning kan väl vara att det var en av alla aftnar igår och därmed en lite längre helg. Nu är ju inte det första gången det händer, så att det skulle ha med saken att göra lämnar jag osagt. Jag menar att då skulle jag väl ha varit likadant alla de övriga långhelgerna.


Nu deppar ju inte jag för det, utan inser att jag faktiskt är ledig i morgon också. Det är ju strålande. Något som jag inte kan säga om denna dagen. Ja nu har vi inte haft det värst och kanske lite bortskämda med gårdagen. Jag har väntat och väntat på regnet och åskan idag, då det har varit lite kvavt och mulet. Men även där kan jag nypa mig i tån och inse att det inte blivit något av det än. Då jag vet hur risigt det varit i andra delar av landet, så har det varit rätt bra här ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar