fredag 7 juni 2013

Here I go again!

Då tar jag äntligen och skriver lite mer om Whitesnake. En klart godkänd konsert från ytterligare ett band jag lyssnande på mycket när jag var yngre, dock inte lika mycket som Kiss. Men visst har dom bra låtar som håller fortfarande. Lite nya bandmedlemmar, men det fungerar även här. David Coverdale har också problem med rösten likt Paul Stanley, så visst kan det lysa igenom även för honom. Därför tycker jag han kan spara lite på den och tona ner på allt skrik emellanåt. Det fyller ändå ingen funktion och gör inte konserten bättre. Nu fick han visserligen vila den i ett mittenparti med i mitt tycke alldeles för tre alldeles för långa gitarrsolon. Men som helhet en klart bra konsert. Grönan kommer att bli riktigt bra och lyckad i år, för det kommer mera.

Läste även Markus Larssons recension av Kiss från Sweden Rock. Dom blev totalsågade. En otäck liten snubbe som bara har Håkan Hellström i huvudet borde inte få ge sig på något han inte förstår sig på. Så vad han gör på Sweden Rock är och kommer alltid vara en gåta. Håkan Hellström är inte där och kommer aldrig att vara där. Han tycker Paul sjunger lite falskt ibland, och visst det kan jag hålla med om, men han är 60 år och har opererat sig. Men vad gör inte Håkan då, sjunger han bättre? Han har aldrig kunnat sjunga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar