tisdag 13 november 2012

Det var sig likt!

Lite mer från helgen i "Peking". Som jag sagt så bjöd den på mer och inte bara musikalen. Vi tog en sväng och tittade till skolan där vi gick teaterlinjen för 13 år sen (tror jag). Marieborgs Folkhögskola var sig lik.




Lite synd att det var låst, så vi kunde inte gå in och träffa alla spöken (då menar jag inte lärarna).


Men vi strosade runt lite på gården, och jag kan garantera att det var många som tittade ut genom sina fönster och undrade vad det var för stollar som går runt här och snokar. För inte mötte vi någon ute. Det verkade vara ganska dött denna söndag. Lite kul var det ändå att gå runt där och titta, även om det inte blev en lång stund.

Som lite extra så bjuder jag på en utsiktsbild från Strykjärnet.


Var inte någon speciell utställning på Arbetets museum. Vi hörde dock en "fantastisk" låt som fastnade. Sångerskans namn kommer jag dock inte ihåg. Hon uppträde i alla fall på cafeét. Det lät väl si sådär, men som sagt låten fastnade och vi gjorde den så mycket bättre när vi gick och sjöng "Gör det baklänges och om igen" hela dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar