torsdag 29 november 2012

Åt skogen!

Allt är åt skogen, eller i alla fall mycket.

Bowlingen gick uselt, så tur det bara var träning.

Det snöar, vilket inte är så uselt i och för sig om det inte vore för all kaos för några flingor.

Jag jagar fortfarande Zoegas julkaffe. Det verkar som Märsta har bestämt sig för att inte ta hem årets bästa kaffe detta år. Finns inte någonstans. Nu har jag inte varit på ICA Maxi som är sista utvägen. Det får jag väl titta på lördag, för nu börjar det bli tajt om tid. På lördag hade jag ju tänkt inviga det, men det är svårt om man inte har något. I morgon hinner jag inte då jag inte kommer att vara hemma någon lång stund innan det är dags för discot på skolan.

Jag vet inte vad Willys och Coop sysslar med. Förra året fanns det ju pallvis med julkaffe och veckor innan advent. Nu finns det inte ett enda paket och det är 2 dagar till advent. Uppe i norr har det funnit hur länge som helst, lika så i söder. I Stockholmsregionen verkar det inte finnas alls (Märsta i alla fall). Som sagt har inte Maxi då vet jag inte vad jag gör, för jag är grymt sugen på att börja med det nu, och se om dom lyckas överträffa sig själv ännu ett år.

Ok, hur mycket de nu var som var åt skogen kanske var minimalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar