fredag 12 oktober 2012

Så otroligt roligt!

Jag garvade läppen av mig, och då gick jag ändå inte höra det live så att säga. Jag har bara hört det av en kollega som berättade. Men attans vad roligt. Jag hade så gärna velat vara med när det hände. Jag kan bara se det framför mig hur otroligt roligt och fyndigt det var. Nu ska jag försöka återberätta det. Ni får ha överseende om det inte blir lika bra nu, men jag tror nog ni kan lyfta lite på mungipan.

På en samling som vi brukar ha på jobbet innan stängningsdags med lite frukt och saga. Den här gången var det en gåtbok som gällde. Kollegan läser en gåta:

- Vad sa doktorn när skelettet kom?
Det rätta svaret skulle vara: Du kommer för sent.

Hon sa förstås inte det, utan barnen fick tänka en stund. Ett av barnen tänker högt, upprepar gåtan några gånger och säger plötsligt:

- Skaffa dig ett liv!

Oj vad dom skratta, det blev ingen mer gåta efter den. Det gick helt enkelt bara inte.
Jag förstår det, och kan skratta åt det fortfarande. Då kan ni tänka er hur roligt dom hade. Det är ju ett så mycket fyndigare och roligare svar än det som skulle vara det rätta.

Så visst är barn härliga.

1 kommentar: