tisdag 30 oktober 2012

När vädret tycker annat!

Det blev lite ändrade planer idag när vädret tyckte annat än vad vi tänkt. Vi hade planerat för utflykt och grillning, men vad gör man när det bara regnar? Det kändes inte kul att åka iväg och vara ute hela dagen då.

Med snabb tankeverkstad uppe i hjärnkontoret (ja ibland fungerar den delen) så blev det lite spontandisco inne, med lite tema av det som denna veckan bjuder på. Det som jag inte gillar egentligen, men vad gör man inte för barnen. Pyntade övervåningen med lite diverse spektakelsaker. Saker som barn och jag har gjort under dagarna två. Ja vi vet att den dumma dagen är i morgon, men vi gjorde något av det i dag istället. Allt för att vädret som sagt tyckte annat. Vi grillade korven i ugnen, gjorde i ordningen en korvkiosk där barnen sen kunde gå och handla (med låtsaspengar). Självklart visste de inte om något. De fick ställa sig i kö för att sen komma in till det ljus- och spektakelprydda rummet.

Givetvis med passande musik. Min favoritlåt, från en av mina favoritfilmer. Det finns bara en halloweenlåt som är något.


När alla så var inne fick de skriva upp egna låtar på låtlistan, som vi följde i turordning. Det blev vanligt dansade, limbo och hela havet stormar. Alla var super nöjda. Hade jag fått och hunnit önksa en låt till hade det blivit denna (också lite passande till spektakelveckan)


En mycket bra låt (ok förlåt, jag vet att jag är "barnsligt skadad", så ni behöver inte påpeka det).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar